fredag 19 maj 2017

Mastfoten börjar ta form. Del 2

  Igår monterade jag mastfoten efter att ha begagnat pelarborren på jobbet. Fixade mittlinje med en tvättlina och ett motorfäste. 
Eftersom jag konstruerade plattan olikformig blev det att vända, vrida och tänka, som med så mycket annat, i en halvtimme innan jag visste/tror jag vet hur jag vill ha den för att trimlinor och fall ska komma rätt. Jag var i alla fall förutseende med att borra hålen så att jag kan vända den då jag inser att jag har monterat den fel väg. Ska ju ändå ta bort den för att "polera" den någon gång (yea right!). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...