måndag 3 augusti 2020

Fixa innan det brister...

Jag har vetat om att min skottravare börjat bli aningen tunn i godset dar schacken till skotblocket sitter. Varje gång jag tittat på den så har, i varje fall tanken på att byta ut det infunnit sig. Under sommaruppehållet vi har i våran regatta-serie här på Åland så snubblade jag på tanken igen. Enkel match nu när bommen var hemma. Fan heller... Fram med en av djävulens största påfund... spårmejseln... Skulle kunna kasta skit över den i en helt egen artikel, men kanske senare. 
Hur som helst, efter att totalt demolerat spåret i skruven men nämnda mejsel så gick jag över till polygripen. Eller som en vän kallar den,"Politikern",-> glapp i käften och opålitlig. Med den tog det inte länge innan huvudet på skruvjäveln vreds bort från gängorna som fortfarande satt fast-ärgade i aluminiumet. Till slut var det att nöta på med borrmaskin och hammare. 
Nu har jag satt dit en provisorisk travare men ska bli en rostfri variant i slutänden. Återkommer. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...