söndag 14 maj 2017

Helgens demolering

Har i helgen börjat plocka med lite av varje på båten. Vet inte om jag gör mer skada än nytta. Om en vecka börjar kvällsseglingarna på Slemmern (jo pölen heter faktiskt så) så endast det viktigaste får bli gjort. Men jag är jag så nu är sitter man en sönderplockad skuta som är mycket mer nedplockad än vad jag har tid med. Eftersom det mekas lite här o där så blir det ett collage av bilder.

Montering av fallavlastare i mastoppen
Måste dra fram storen för att mäta hur långt ned öljetten sitter så fallavlastaren kommer på rätt höjd. 
POPNITER FROM HELL!! Annat än den man får i cornflakespaketet Jula...

Ny mastfot kräver nya utgångar för fall o dylikt.


Lite milt våld med Rinkebynyckel så lossnade gamla mastfoten. 

Algodling och silikonorgie. 

Påbörjat formbygge för luckgarage.

Metspö i masttoppen. 

Distanser för gångjärnen till förluckan. Ska nog göra en form och gjuta ett par i plast istället. I framtiden. 

...på plats. 

2 kommentarer:

  1. Som nuvarande ägare till mini compis nr8 undrar jag nyfiket har du genakern kvar?

    SvaraRadera
  2. Oj. Vilken sammankoppling.
    Nä, tyvärr, jag sålde den till en Vega-seglare för typ 5år sedan.

    SvaraRadera

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...