fredag 11 augusti 2017

Seger!

Efter allt slipande och polerande känns det perfekt med seger i kvällskappen. Vad som egentligen höjde oss i denna segling vet jag inte mer än att alla manövrar och vindskift togs på rätt sätt. Vi har varit efter en H-båt (Bengt Granholm) med ca 3-5 minuter tidigare seglingar. Nu var vi 5 minuter före.
I och med att vinden var 3-5 m/s så ansatte vi riggen lite lösare än vad vi brukar ha. Tyvärr har jag inte byggt färdigt min riggmätare ännu. Annars känns det som att det hade varit idé att notera ned inställningen.

Får ta upp stavningen (inte dubbel "w") på mitt efternamn med kansliet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...