tisdag 25 juni 2019

Trött på Harken junk


 Det rullar kulor på däcket...
Är det någon som kan påstå att Harken-prylar skulle vara värt nära det dubbla jämfört med konkurrenter? Jag är så j...a trött på alla spruckna block och råttor som tappar fjädringen. Bara efter fyra, fem år börjar plasten vittra sönder och spricker upp efter ett tag. Okej, kindblocket på bilden är äldre men var redan sprucket då jag köpte båten för sex år sedan. Passade på att byta till lågfriktionsringar på suggorna då jag ändå ville bli av med de trasiga bulletblocken. Borde inte trilla ur några kullor från dem i alla fall. Fick till splitsningen till dem efter en myskväll vid soffbordet och några bira. Nöjd eftersom det var mina livs första splitsningar.
Behöver jag säga att Seldéns ringar var billigare än Harken?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...