söndag 13 maj 2018

Diverse fix idag.


Mall till förhöjd skotbänk. Blev lite låg så en höjning på 5 till 7cm blir det nog. 


Jag har en önskan från mina gastar att skrota mina luckor som sett bättre dagar för väldigt länge sedan. Man tager vad man haver, heter det. Nya luckor i formplyfa får duga. Hålet skall få ett galler då jag skaffat korta små rostfria skruvar att fästa det med. 


Operation lättning: 


Bestämde mig för att lätta på båten eftersom jag aldrig själv verkar komma ned i matchvikt. Började med att sopa ut allt som låg i alla skrymslen och vrår. Jävlar vad man samlar på sig. I förpiken har jag haft reservspinnaren. Under den hittade jag två storsegel och en stormfock. Bara dem vägde säkert 20 kg. På helt fel ställe.


Lite "av-crusifiering". Bort med pentrypumpen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...