tisdag 1 maj 2018

Roderfix

Började ta bort bottenfärgen på rodret. Hade tänkt köra utan i sommar och plocka av det efter seglingarna för att slippa påväxt.
Som innan* använde jag mig av en stripper (ha ha) för att göra grovjobbet.

Kletade på med pensel.

Eftersom temperaturen aldrig verkar bli tvåsiffrig denna vår är strippan inte så aktiv som man önskar. Då packade jag in behandlingen i plastfolie och väntade till dagen efter...

Dag 2. Efter folien tagits bort så kunde jag enkelt skapa bort all bottenfärg.

Det sista försvann då jag spolade med vatten.

Nu syns mina tidigare spacklingar. Återstår målning för att snygga till det hela.


Murre höll koll på hela processen.


*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...