måndag 7 maj 2018

Gråvit

I helgen började jag smeta på bottenfärg. Jag har sedan jag köpte ett gäng burkar Hempels "Hard racing copper" haft en burk ljusgrå kvar, som stod fel på hyllan då jag handlade dem. I år började jag med den som grund vilket innebär att den lyser igenom det vita lagret jag avslutade med. Det får vara så i år. Skiten skall ju ändå bort nästa vår. Kanske att jag köper ljusgrå då istället. Det ser ju inte helt fel ut om man ser på det halvmålade resultatet på bilden.
Förra året sprutmålade jag bottenfärgen men tyvärr inte i år. Latmasken kom på besök så intäckning, framdragning av kompressor och dylika åtaganden orkades inte med. Istället blir det mer slipande. Ska sägas att vinden låg på så att huset hade eventuellt blivit prickigt av bottenfärg. Ingen hög WAF. (Wife Accepting Factor).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK! för denna tid...

 När man väl ligger på topp så är det dags att lägga ner.  Mång nätter den senaste tiden har jag legat vaken med frågan om att sälja eller i...